.........«Ο κυριος Μανυ δεν ειναι πολυ ομορφος, αλλα καποια αντικειμενικη φοιτητρια του θα μπορουσε να πει οτι διαθετει μια γοητεια, μια συγκεκριμενη γοητεια που συναντας σε εναν γοητευτικο καθηγητη πανεπιστημιου -η τουλαχιστον στη φαντασιωση του ιδανικου γοητευτικου καθηγητη πανεπιστημιου-, τη γοητεια των ασπρων κροταφων, του μεταλλικου σκελετου των γυαλιων που κρυβουν ισως βαθια πρασινα ματια, του μαυρου χαρτοφυλακα, της βαθιας φωνης που δεν γινεται ποτε βαρετη μιλωντας για βαρετα πραγματα και της ιδιοτητας να μη μιλαει ποτε για βαρετα πραγματα κανοντας τη φωνη του ακομα πιο εντονα προκλητικη συναισθηματων.
Ο κυριος Μανυ εχει βεβαια και ολα αυτα που τον κανουν εναν επιτυχημενο οικογενειαρχη, δυο κορες, και μια πολυ ομορφη γυναικα, οχι τοσο γοητευτικη ομως. Οι κορες του ειναι πλεον 17 και 15 αντιστοιχα, και μαλλον εχουν κληρονομησει τον τυπο της μανας τους, καστανοξανθα ισια μαλλια, και ματια στο χρωμα του μελιου, καθως και το ελαφρα φουσκωμενο κατω χειλος. Απο τον πατερα τους, τον κυριο Μανυ, μαλλον κληρονομησαν το αναστημα τους, - ο κυριος Μανυ ειναι πανω απο 1.85- και την δωρικου τυπου μυτη, που δινει ενα τονο αυστηροτητας στα κατα τα αλλα γλυκα προσωπα τους.
Η οικογενεια του κυριου Μανυ μενει σε ενα μεγαλο οροφοδιαμερισμα σε μια περιοχη οπου ως επι το πλειστον μενουν ανθρωποι με υψηλα εισοδηματα, οπως αλλωστε γινονταν και παντα, λογω της ηρεμιας της ισως, αν και για αυτο κανεις δεν ειναι απολυτα σιγουρος. Ο κυριος Μανυ δεν εχει ιδιαιτερα υψηλο εισοδημα, παρολα αυτα ομως εχει προσλαβει μια κοπελα για να καθαριζει το σπιτι και τα δωματια των κοριτσιων του, και εχει ενα μεγαλο οικογενειακο αυτοκινητο, το οποιο εχει σταματησει εδω και μερικα χρονια να πλενει μονος του, αλλα εμπιστευεται τους τεσσερις οικονομικους μεταναστες στο πλυντηριο του παιδικου του φιλου και συμμαθητη απο το χωριο, πλυντηριο που βρισκεται καπου 4 χιλιομετρα απο το σπιτι του.
Ο κυριος Μανυ ειναι μορφωμενος, ασχολειται με τα κοινα, χωρις ομως να μπλεκει σε δημοσιες συζητησεις, γραφει αρθρα τα οποια ομως δεν εχει στειλει ποτε σε καποιο εντυπο, καθως αν και μικρος πιστευε οτι η τοποθετηση της μη τοποθετησης ηταν μαλλον η πιο σωστη επελεξε τελικα τη μη τοποθετηση της τοποθετησης, πολιτικα μιλωντας παντα. Δεν προκαλει και δεν εκτιθεται σε τετοια θεματα, εχει αποψη και την κραταει για τον εαυτο του τις περισσοτερες φορες. Αυτοχαρακτηριζεται πιστος αλλα οχι θρησκευομενος, αν και απορει ωρες ωρες με την Δημιουργια και απο τους θεολογικους προβληματισμους, τον απασχολει ιδιαιτερα το «κατ’εικονα και ομοιωση», καθως αναλογιζεται βλεποντας τους ανθρωπους γυρω του, ποσα προσωπα μπορει να εχει ο δημιουργος του.
Αυτη η σκεψη ειναι που τον προβληματιζει το τελευταιο διαστημα της κατα τα αλλα ηρεμης ζωης του, μια σκεψη που πυροδοτησε ενα αλμπουμ με φωτογραφιες της νιοτης του, κρυμμενο καπου σε ενα συρταρι, καπου στο παταρι. Σε αυτο το αλμπουμ ο κυριος Μανυ τρομαξε, βλεποντας ανθρωπους που ουτε θυμοταν, ανθρωπους στους οποιους ειχε πραγματικα πολλα χρονια να απευθυνθει και να επικοινωνησει αν και οι υποσχεσεις περι του αντιθετου ηταν τοσο ειλικρινεις τον καιρο που δινονταν. Κυριως όμως ηταν ενας απο αυτους τους ανθρωπους ηταν που τραβηξε την προσοχη του. Με πεντε και μισο βηματα ηταν ευκολο να αποκαταστησει μια σχεση που ισως εμοιαζε ευκολο να διατηρηθει, αλλα που τελικα αποδειχτηκε αθετημενη υποσχεση...
Ο κυριος Μανυ κοιταζεται στον καθρεφτη.
Ο κυριος Μανυ κοιταζει τον κυριο Μανυ στα ματια.
Οι ειδικοι κοινωνιολογοι που μελετανε τη λεγομενη γλωσσα του σωματος στις διαπροσωπικες σχεσεις υποστηριζουν οτι οταν δυο ανθρωποι που εχουν καιρο να βρεθουν συναντιουνται, τα πρωτα λεπτα της συνευρεσης τους αναλωνονται σε υπερβολικες εκφρασεις οικειοτητας η συμπαθειας, σαν να αποζημιωνουν στο ελαχιστο αυτο χρονο για το ενδιαμεσο διαστημα, μεγαλο η μικρο, που περασε χωρις επαφη.
Σε αυτη την περιπτωση η συναντηση ειναι πιο μεγαλη βεβαια.
Ο κυριος Μανυ βρηκε πολυ κοσμο που ειχε καιρο να δει –και οχι να «δει»-. Να ο μικρος Μανυ, να και ο κυριος καθηγητης, να ο τρελλο-Μανυ των διαδηλωσεων και της επαναστασης, να ο χαζομπαμπας Μανυ, εκει διπλα ο Μανυ που δινει γροθιες στην πορτα και βριζει τη γυναικα του που κλαιει ξαπλωμενη στο κρεβατι μετα τον πρωινο καυγα και ο γειτονας Μανυ που χαιρεταει καθε πρωι τους γειτονες με το καλυτερο του χαμογελο μετα τον πρωινο καυγα, ο Μανυ που τρωει στο πιο κοσμικο εστιατοριο της πολης, ο Μανυ που κοβει τους φοιτητες του επειδη φορανε σκουλαρικι, να και ο Μανυ που φλερταρει τις φοιτητριες επειδη ξερει τι επιδραση εχει το βλεμμα του... Καπου κρυμμενος απο πισω ο Μανυ που δεν σταματησε για να βοηθησει την κοπελα που χαροπαλευε στο δρομο χτυπημενη απο «ενα καθαρμα που δεν σταματησε» οπως ακουστηκε το βραδυ στις ειδησεις, ο ανησυχος πανω απο το κρεβατι της αρρωστης κορης του Μανυ, μαζι με τον Μανυ που αγριοκοιταει τα κακομαθημενα ανιψια του διπλα στον Μανυ που εκλαιγε στα ποδια της μητερας του οταν ο πατερας του του εβαζε τις φωνες και τον χτυπαγε –«γιατι μονο με το ξυλο καταλαβαινει κανεις»-.
Οπως και καθε φορα ετσι και τωρα οι ειδικοι επιβαιωθηκαν. Ολοι αυτοι οι γνωστοι δημιουργησαν μια ενταση, μια φασαρια, αναμικτα συναισθηματα συμπαθειας η αντιπαθειας, ολα ενταγμενα στην προσπαθεια ολοι να εναρμονιστουν με την παρουσα κατασταση.»
Ο κυριος Μανυ δεν ξερει για τον Χορο των Δαιμονων και Το Πηγαδι.
«Μετα απο αυτο λοιπον ο κυριος Μανυ αρχισε να σκεφτεται για τον εαυτο του, που ηταν και που κατεληξε, γιατι, πως και ολα αυτα για τα οποια λενε οτι αποτελουν απαραιτητα ερωτηματα μιας καλης ενδοσκοπησης. Συγχρονως αρχισαν να τον προβληματιζουν τα απεναντι προσωπα, τι να κρυβοταν κατω απο αυτα τα προσωπεια, και εν τελει γιατι να υπαρχουν αυτα τα προσωπεια τα οποια το μονο που κανουν ειναι να γεννουν καινουρια.»
Ο κυριος Μανυ δεν ξερει για τους Φαυλους Κυκλους και το Κεντρο του Συμπαντος.
«Μετα εκανε τη σκεψη: Αν ειμαστε φτιαγμενοι κατ’εικονα και ομοιωση του δημιουργου μας τοτε αυτο σημαινει οτι ο Δημιουργος ειναι, Ειναι πιο σωστα, κατ’εικονα και ομοιωση μας. Για να γνωρισει λοιπον ο κυριος Μανυ τον Θεο δεν πρεπει να γνωρισει τον εαυτο του? Ο κυριος Μανυ το βρισκει αυτο πολυ λογικο αυτη τη στιγμη που το σκεφτεται.»
Ο κυριος Μανυ δεν ξερει για τους Διδυμους Καθρεφτες και την Ασημενια Λιμνη.
«Ο κυριος Μανυ μετα τη σκεψη αυτη νιωθει καλυτερα τωρα γιατι εκει στον καθρεφτη βρηκε πραγματα που δεν του αρεσε η αναμνηση τους, και κυριως δεν του αρεσε το Τωρα του σε σχεση με αυτο που ονειρευοταν Τοτε για το Μετα. Και για μια στιγμη δεν του αρεσε ουτε ο κυριος Μανυ του καθρεφτη, ουτε οι δυο κορες του, ουτε το πανεπιστημιο του, ουτε οι γειτονες και το αυτοκινητο του, ουτε ακομα και οι φοιτητριες που κρεμονταν απο τα χειλη του. Για μια στιγμη μονο, τη στιγμη που θυμηθηκε την Ελπιδα να γινει αυτο που Θελει μισησε τον εαυτο του και τη ζωη του. Εκεινη τη στιγμη επελεξε να αναζητησει την Ελπιδα να αξιζει αυτο που Ειναι, ισως γιατι ο κυριος Μανυ ειναι αισιοδοξος ανθρωπος.»
Ο κυριος Μανυ δεν ξερει για την Καταρα του Ιερου και το Μαυρο Αστερι.
«Εχουν περασει μηνες.
Ο κυριος Μανυ, ακομα ψαχνει την ομορφια στη ζωη του, η οποια κυλαει παντα το ιδιο ηρεμα και προβλεψιμα, αν και κατι εχει αλλαξει, ο ιδιος ο κυριος Μανυ. Ο κυριος Μανυ πλεον παρατηρει γυρω του τα πραγματα και τους ανθρωπους, δεν ειναι αδιαφορος πλεον. Αραγε να ειναι το τιμημα το γεγονος οτι ο κυριος Μανυ φοβαται να κοιταξει τον εαυτο του στα ματια οταν κοιταει στον καθρεφτη? Φοβαται γιατι ξυπναει αυτη η απογοητευση που ενιωσε εκεινη τη μια μερα, και μαζι της ξυπναει και κατι αλλο που ποτιζει τις ακρες των δακτυλων του, και τις μικροσκοπικες φλεβες στις ακρες των ματιων του...Κατι μαυρο, κατι απολυτο, ζωντανο... Ο κυριος Μανυ αν και φοβαται μηπως νικηθει απο αυτη την εκκριση, ικανοποιειται νιωθοντας ξανα ζωντανος... Ακομα ζωντανος... Και παλευει, καθε μερα, καθε ωρα, να αποδειξει οτι η ζωη του αξιζει.»
Ο κυριος Μανυ ξερει τον Δρακο.
Ο κυριος Μανυ εχει βεβαια και ολα αυτα που τον κανουν εναν επιτυχημενο οικογενειαρχη, δυο κορες, και μια πολυ ομορφη γυναικα, οχι τοσο γοητευτικη ομως. Οι κορες του ειναι πλεον 17 και 15 αντιστοιχα, και μαλλον εχουν κληρονομησει τον τυπο της μανας τους, καστανοξανθα ισια μαλλια, και ματια στο χρωμα του μελιου, καθως και το ελαφρα φουσκωμενο κατω χειλος. Απο τον πατερα τους, τον κυριο Μανυ, μαλλον κληρονομησαν το αναστημα τους, - ο κυριος Μανυ ειναι πανω απο 1.85- και την δωρικου τυπου μυτη, που δινει ενα τονο αυστηροτητας στα κατα τα αλλα γλυκα προσωπα τους.
Η οικογενεια του κυριου Μανυ μενει σε ενα μεγαλο οροφοδιαμερισμα σε μια περιοχη οπου ως επι το πλειστον μενουν ανθρωποι με υψηλα εισοδηματα, οπως αλλωστε γινονταν και παντα, λογω της ηρεμιας της ισως, αν και για αυτο κανεις δεν ειναι απολυτα σιγουρος. Ο κυριος Μανυ δεν εχει ιδιαιτερα υψηλο εισοδημα, παρολα αυτα ομως εχει προσλαβει μια κοπελα για να καθαριζει το σπιτι και τα δωματια των κοριτσιων του, και εχει ενα μεγαλο οικογενειακο αυτοκινητο, το οποιο εχει σταματησει εδω και μερικα χρονια να πλενει μονος του, αλλα εμπιστευεται τους τεσσερις οικονομικους μεταναστες στο πλυντηριο του παιδικου του φιλου και συμμαθητη απο το χωριο, πλυντηριο που βρισκεται καπου 4 χιλιομετρα απο το σπιτι του.
Ο κυριος Μανυ ειναι μορφωμενος, ασχολειται με τα κοινα, χωρις ομως να μπλεκει σε δημοσιες συζητησεις, γραφει αρθρα τα οποια ομως δεν εχει στειλει ποτε σε καποιο εντυπο, καθως αν και μικρος πιστευε οτι η τοποθετηση της μη τοποθετησης ηταν μαλλον η πιο σωστη επελεξε τελικα τη μη τοποθετηση της τοποθετησης, πολιτικα μιλωντας παντα. Δεν προκαλει και δεν εκτιθεται σε τετοια θεματα, εχει αποψη και την κραταει για τον εαυτο του τις περισσοτερες φορες. Αυτοχαρακτηριζεται πιστος αλλα οχι θρησκευομενος, αν και απορει ωρες ωρες με την Δημιουργια και απο τους θεολογικους προβληματισμους, τον απασχολει ιδιαιτερα το «κατ’εικονα και ομοιωση», καθως αναλογιζεται βλεποντας τους ανθρωπους γυρω του, ποσα προσωπα μπορει να εχει ο δημιουργος του.
Αυτη η σκεψη ειναι που τον προβληματιζει το τελευταιο διαστημα της κατα τα αλλα ηρεμης ζωης του, μια σκεψη που πυροδοτησε ενα αλμπουμ με φωτογραφιες της νιοτης του, κρυμμενο καπου σε ενα συρταρι, καπου στο παταρι. Σε αυτο το αλμπουμ ο κυριος Μανυ τρομαξε, βλεποντας ανθρωπους που ουτε θυμοταν, ανθρωπους στους οποιους ειχε πραγματικα πολλα χρονια να απευθυνθει και να επικοινωνησει αν και οι υποσχεσεις περι του αντιθετου ηταν τοσο ειλικρινεις τον καιρο που δινονταν. Κυριως όμως ηταν ενας απο αυτους τους ανθρωπους ηταν που τραβηξε την προσοχη του. Με πεντε και μισο βηματα ηταν ευκολο να αποκαταστησει μια σχεση που ισως εμοιαζε ευκολο να διατηρηθει, αλλα που τελικα αποδειχτηκε αθετημενη υποσχεση...
Ο κυριος Μανυ κοιταζεται στον καθρεφτη.
Ο κυριος Μανυ κοιταζει τον κυριο Μανυ στα ματια.
Οι ειδικοι κοινωνιολογοι που μελετανε τη λεγομενη γλωσσα του σωματος στις διαπροσωπικες σχεσεις υποστηριζουν οτι οταν δυο ανθρωποι που εχουν καιρο να βρεθουν συναντιουνται, τα πρωτα λεπτα της συνευρεσης τους αναλωνονται σε υπερβολικες εκφρασεις οικειοτητας η συμπαθειας, σαν να αποζημιωνουν στο ελαχιστο αυτο χρονο για το ενδιαμεσο διαστημα, μεγαλο η μικρο, που περασε χωρις επαφη.
Σε αυτη την περιπτωση η συναντηση ειναι πιο μεγαλη βεβαια.
Ο κυριος Μανυ βρηκε πολυ κοσμο που ειχε καιρο να δει –και οχι να «δει»-. Να ο μικρος Μανυ, να και ο κυριος καθηγητης, να ο τρελλο-Μανυ των διαδηλωσεων και της επαναστασης, να ο χαζομπαμπας Μανυ, εκει διπλα ο Μανυ που δινει γροθιες στην πορτα και βριζει τη γυναικα του που κλαιει ξαπλωμενη στο κρεβατι μετα τον πρωινο καυγα και ο γειτονας Μανυ που χαιρεταει καθε πρωι τους γειτονες με το καλυτερο του χαμογελο μετα τον πρωινο καυγα, ο Μανυ που τρωει στο πιο κοσμικο εστιατοριο της πολης, ο Μανυ που κοβει τους φοιτητες του επειδη φορανε σκουλαρικι, να και ο Μανυ που φλερταρει τις φοιτητριες επειδη ξερει τι επιδραση εχει το βλεμμα του... Καπου κρυμμενος απο πισω ο Μανυ που δεν σταματησε για να βοηθησει την κοπελα που χαροπαλευε στο δρομο χτυπημενη απο «ενα καθαρμα που δεν σταματησε» οπως ακουστηκε το βραδυ στις ειδησεις, ο ανησυχος πανω απο το κρεβατι της αρρωστης κορης του Μανυ, μαζι με τον Μανυ που αγριοκοιταει τα κακομαθημενα ανιψια του διπλα στον Μανυ που εκλαιγε στα ποδια της μητερας του οταν ο πατερας του του εβαζε τις φωνες και τον χτυπαγε –«γιατι μονο με το ξυλο καταλαβαινει κανεις»-.
Οπως και καθε φορα ετσι και τωρα οι ειδικοι επιβαιωθηκαν. Ολοι αυτοι οι γνωστοι δημιουργησαν μια ενταση, μια φασαρια, αναμικτα συναισθηματα συμπαθειας η αντιπαθειας, ολα ενταγμενα στην προσπαθεια ολοι να εναρμονιστουν με την παρουσα κατασταση.»
Ο κυριος Μανυ δεν ξερει για τον Χορο των Δαιμονων και Το Πηγαδι.
«Μετα απο αυτο λοιπον ο κυριος Μανυ αρχισε να σκεφτεται για τον εαυτο του, που ηταν και που κατεληξε, γιατι, πως και ολα αυτα για τα οποια λενε οτι αποτελουν απαραιτητα ερωτηματα μιας καλης ενδοσκοπησης. Συγχρονως αρχισαν να τον προβληματιζουν τα απεναντι προσωπα, τι να κρυβοταν κατω απο αυτα τα προσωπεια, και εν τελει γιατι να υπαρχουν αυτα τα προσωπεια τα οποια το μονο που κανουν ειναι να γεννουν καινουρια.»
Ο κυριος Μανυ δεν ξερει για τους Φαυλους Κυκλους και το Κεντρο του Συμπαντος.
«Μετα εκανε τη σκεψη: Αν ειμαστε φτιαγμενοι κατ’εικονα και ομοιωση του δημιουργου μας τοτε αυτο σημαινει οτι ο Δημιουργος ειναι, Ειναι πιο σωστα, κατ’εικονα και ομοιωση μας. Για να γνωρισει λοιπον ο κυριος Μανυ τον Θεο δεν πρεπει να γνωρισει τον εαυτο του? Ο κυριος Μανυ το βρισκει αυτο πολυ λογικο αυτη τη στιγμη που το σκεφτεται.»
Ο κυριος Μανυ δεν ξερει για τους Διδυμους Καθρεφτες και την Ασημενια Λιμνη.
«Ο κυριος Μανυ μετα τη σκεψη αυτη νιωθει καλυτερα τωρα γιατι εκει στον καθρεφτη βρηκε πραγματα που δεν του αρεσε η αναμνηση τους, και κυριως δεν του αρεσε το Τωρα του σε σχεση με αυτο που ονειρευοταν Τοτε για το Μετα. Και για μια στιγμη δεν του αρεσε ουτε ο κυριος Μανυ του καθρεφτη, ουτε οι δυο κορες του, ουτε το πανεπιστημιο του, ουτε οι γειτονες και το αυτοκινητο του, ουτε ακομα και οι φοιτητριες που κρεμονταν απο τα χειλη του. Για μια στιγμη μονο, τη στιγμη που θυμηθηκε την Ελπιδα να γινει αυτο που Θελει μισησε τον εαυτο του και τη ζωη του. Εκεινη τη στιγμη επελεξε να αναζητησει την Ελπιδα να αξιζει αυτο που Ειναι, ισως γιατι ο κυριος Μανυ ειναι αισιοδοξος ανθρωπος.»
Ο κυριος Μανυ δεν ξερει για την Καταρα του Ιερου και το Μαυρο Αστερι.
«Εχουν περασει μηνες.
Ο κυριος Μανυ, ακομα ψαχνει την ομορφια στη ζωη του, η οποια κυλαει παντα το ιδιο ηρεμα και προβλεψιμα, αν και κατι εχει αλλαξει, ο ιδιος ο κυριος Μανυ. Ο κυριος Μανυ πλεον παρατηρει γυρω του τα πραγματα και τους ανθρωπους, δεν ειναι αδιαφορος πλεον. Αραγε να ειναι το τιμημα το γεγονος οτι ο κυριος Μανυ φοβαται να κοιταξει τον εαυτο του στα ματια οταν κοιταει στον καθρεφτη? Φοβαται γιατι ξυπναει αυτη η απογοητευση που ενιωσε εκεινη τη μια μερα, και μαζι της ξυπναει και κατι αλλο που ποτιζει τις ακρες των δακτυλων του, και τις μικροσκοπικες φλεβες στις ακρες των ματιων του...Κατι μαυρο, κατι απολυτο, ζωντανο... Ο κυριος Μανυ αν και φοβαται μηπως νικηθει απο αυτη την εκκριση, ικανοποιειται νιωθοντας ξανα ζωντανος... Ακομα ζωντανος... Και παλευει, καθε μερα, καθε ωρα, να αποδειξει οτι η ζωη του αξιζει.»
Ο κυριος Μανυ ξερει τον Δρακο.
0 σχόλια:
Post a Comment